vasárnap, szeptember 15

Vízi relaxációs terápia felsőfokon

Néhány napja egy különleges terápiában volt részem. Dávid Zsuzsannával korábban pár alkalommal találkoztam már, amikor kiderült, hogy vízi relaxációval foglalkozik, (de néha csak vízi masszázsnak hívják, pedig semmi köze a klasszikus masszázshoz). Korábban már hallottam erről, de most lehetőségem volt megtapasztalni is ezt az élményt, melynek az alapja a Harold Dull által kifejlesztett WATSU terápia, mely a water és a shiatsu szavak összeolvadásából kapta a nevét.

Zsuzsival a Lukács fürdő élménymedencéjében zajlott a terápiánk. Ahogy felfektetett a vízfelszínre, becsuktam a szemem és azonnal maximális bizalmat tudtam neki adni. Teljes bizalom nélkül a terápia nem is kivitelezhető, mert vízben vagyunk, én csukott szemmel és olyan mértékű az intimitás, mintha anya ölelné magához gyermekét és ringatná egy órán át. Hiába voltak körülöttünk sokan, a kezelés alatt semmit nem hallottam a külvilágból. 

A fülem végig a víz alatt volt, csupán az arcomat suhintotta a levegő, így csak a víz lágy morajlását hallottam, ettől pedig annyira relaxált állapotba kerültem, szinte átlényegültem.
De ugyanezt éreztem Zsuzsin is, hogy a terápia kezdetén ő is egy másállapotba került, amivel emelte a fényét. Teljes mértékig el tudtam magam engedni az első perctől kezdve és csak befelé figyelni, ami hihetetlenül jól esett. 
Csak lebegtem a vízfelszínen és bár természetesen érzékeltem, hogy Zsuzsi mozgat, "lassan pörget" a vízen, néha hajtogat, kinyújt, de annyira fantasztikus és kellemes volt. Elengedtem a testemet-lelkemet, kinyitottam az elmémet. A gondolataim csak úgy áradtak, tudatosság nélkül beengedtem mindent, igyekeztem befogadni az élményt, az inspirációt, amit kaptam közben. Néha eszembe jutott, hogy vajon mennyi ideig tudnám élvezni a vízi "masszázst" és reméltem, hogy még nem lesz vége...de persze egyszer erre is sor került. 

Zsuzsi lágyan talpra állított a medence falánál. Éreztem, hogy még nem akarok még visszacsöppenni a valóságba, annyira jó volt messze lenni, megfeledkezni a néha stresszes hétköznapokról, belefeledkezni a gondolataimba, az érzésbe, amit a víz hangjától és rezgésétől kaptam Zsuzsin keresztül. Hihetetlenül sok energiával töltődtem fel a vízi terápia alatt. Egészen biztos, hogy hamarosan újra ott találom magam.

Köszönöm a lehetőséget Dávid Zsuzsannának és bátran ajánlom, hogy próbáljátok ki nála ezt a fantasztikus terápiát! Keressétek őt a Facebook oldalán!


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...